CZ EN
 +420 234 221 371   |    cmku@cmku.cz   |  


Poradna

Na této stránce nám můžete zanechat vaše vzkazy, připomínky a dotazy. Příspěvky jsou rozděleny do skupin a ve výpisu se zobrazují pouze příspěvky na které už byla pracovníky ČMKU zadána odpověď. Při zadávání nového vzkazu je povinné vyplnění jen pole Dotaz. Ostatní jsou nepovinná. Pokud zanecháte Váš email, bude Vám na něj zasláno upozornění o vložené odpovědi ze strany ČMKU. Nepatřičné nebo nesmyslné vzkazy budou smazány. V každé kategorii se zobrazuje posledních 50 dotazů. Pro starší dotazy použijte fulltextové hledání, které vždy prohledá vybranou kategorii.



Člen více klubů jednoho plemene (Autor: xx / vloženo 15.1.2020)
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli když existuje více chovatelských klubů pro jedno plemeno, je možné být zaregistrovaný jako člen ve více klubech? Nikde nemůžu tuto informaci najít. Děkuji.

Dobrý den, odpověď na svoji otázku najdete v Zápisním řádu ČMKU. Říká se v něm že: "Pokud je plemeno zastřešeno ve více chovatelských klubech, smí chovatel plemeno chovat, tj.zapisovat vrhy, pouze v jednom z nich. Přecházet s chovem z klubu do klubu je možné 1x za rok,pokud P ČMKU nerozhodne jinak. Členství není omezeno na jeden chovatelský klub". Z uvedeného vyplývá že můžete být členem všech klubů, které plemeno zastřešují. Vladimíra Tichá
dohledání spojení (Autor: Fanny / vloženo 12.1.2020)
Dobrý den, lze prosím nějakým způsobem dohledat adresu nebo telefon na bývalou chovatelku mého odchovu ? ztratila jsem na ně kontakt (ukradli mi mobil) a nemohu nikde nic najít. Děkuji

Dobrý den, informace by Vám mohl poskytnout chovatelský klub plemene.Není to ale jejich povinnost a je třeba počítat s tím, že GDPR dopadlo i na kynologii. Vladimíra Tichá
členské příspěvky (Autor: Mirka / vloženo 7.1.2020)
Dobrý den. Prosím chtěla bych se zeptat. Platíme členské příspěvky v klubu plemene - leonberger a staf. bulteriér. Zároveň platíme čl. příspěvky v ZKO, která za nás odvádí částku 250,- Kč ČMKU. Odvádí za nás i klub plemene? Neodvádíme tak čl. příspěvek na ČMKU tím pádem 2x? Děkiuji za odpověď.

Dobrý den, máte zavádějící informace. Členské příspěvky platí podle počtu členů Českomoravské kynologické unii její členské subjekty. To základní organizace nejsou. Je logické, že za Vás platí členský příspěvek organizace, která zastřešuje Základní organizaci, které jste členem a zároveň i chovatelský klub. Opravdu se ale nejedná o částku 250,- Kč. Mimo to ČMKU svým členům v případě dobrých hospodářských výsledků členské příspěvky nebo jejich část vrací. Vladimíra Tichá
xx (Autor: xx / vloženo 6.1.2020)
Dobrý den, stěhovali jsme se, a průkaz původu (rodokmen) jsem ztratila. Je možné udělat duplikát? Případně kde? Děkuji

Dobrý den, ano, je možné vystavit duplikát PP. Žádá se o něj pracoviště plemenné knihy, které plemeno zapisuje. Žádost musí být nejdříve zveřejněna a to pro případ, že by někdo PP měl. Za vystavení duplikátu se platí. Vladimíra Tichá
Rodokmen (Autor: Veronika / vloženo 1.1.2020)
Dobrý den, jmenuji se Veronika Štossová a před pár dny jsme obdrželi rodokmen našeho štěněte. Ze zadu rodokmenu je název majitele a jeho podpis. Chtěla jsem se prosím zeptat. V kupní smlouvě je uvedený přítel jako majitel štěněte tudíž je jasné, že tam bude on, nicméně mohu se tam taktéž napsat jako majitelka, i když v kupní smlouvě nejsem uvedená? Mnohokrát Vám děkuji a přeji krásný Nový rok. S pozdravem Štossová.

Dobrý den, jako spolumajitelka se do PP napsat můžete. Musíte ale počítat s tím, že pak může být při různých příležitostech (např. zařazování do chovu atd) požadována smlouva mezi Vámi a Vaším přítelem, v které bude uvedeno, kdo má ke psovi podpisové právo, kdo jej tedy může hlásit na výstavy a zkoušky, kdo bude v případě krycího psa potvrzovat krycí listy a v případě fenky zapisovat vrhy. Vladimíra Tichá
Přepis (Autor: Veronika / vloženo 27.12.2019)
Dobrý den, chci si koupit pejska přes inzerát. Jedná se o mopse, stáří 12 týdnů. Pani ale píše, že je potřeba udělat přepis vlastnictví psa za 2000kč a zařídí odvoz psa na mou adresu. Je nějaký takový přepis nebo se inzerátu raději vyhnout. Děkuji za odpověď Veronika

Dobrý den, taková platba za přepis majitelství psa není v ceníku ČMKU uvedena. Pokud chcete mopse, obraťte se na chovatelský klub, doporučí Vám chovatele, u kterého nebudou o původu štěněte pochybnosti. Inzerátům, v kterých je nabízen dovoz štěněte nebo nějaké pochybné převody peněz je rozumné se vyhnout. Vladimíra Tichá
Změna příjmení (Autor: Zuzana / vloženo 10.12.2019)
Dobrý den, došlo u mě jako majitelky psa, se kterým chodím na výstavy, ke změně příjmení. Mám toto hlásit na ČMKÚ? Nebo stačí, že jsem si příjmení změnila v dogoffice.cz? Případně komu mám tuto změnu ve vztahu k výstavnictví hlásit? To stejné se týká změny trvalého bydliště, to mi však nejde změnit ani na dogoffice.cz. Děkuji za odpověď a přeji hezký den.

Dobrý den, změny by se měly v dogoffice uvést. S žádostí o pomoc se můžete obrátit na ČMKU (cmku@cmku.cz). Vladimíra Tichá
Příloha k PP (Autor: JK / vloženo 2.12.2019)
Dobrý den, rád bych se informoval, kde se dá vyřídit příloha k PP. Dále co je potřeba k tomu dodat a následně kolik služba stojí. Děkuji za odpověď

Dobrý den, přílohu vystaví pracoviště plemenné knihy, které PP vystavilo nebo které v případě importu u nás psa zapsalo. Obecně platí, že se příloha vystavuje na základě předložení kopie PP. Ceny se odvíjí od smluv s chovatelskými kluby. Rozumné je se spojit s příslušným pracovištěm plemenné knihy a podrobnosti dohodnout. Vladimíra Tichá
Získání PP pro štěňata (Autor: Eliška / vloženo 15.11.2019)
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda může moje fenka s PP získat bonifikační kartu, aby štěňata mohla dostat “papíry” , i když nemám chovnou stanici ? (Chtěla bych ji nechat jedny štěňátka ) Nebo jakými způsoby dostanou štěňata PP, když oba rodiče PP mají ? Na několika inzeratech jsem totiž viděla štěňata bez PP i když rodiče PP mají. Předem děkuji za odpověď

Dobrý den, k tomu, aby štěňata měla PP, musí být splněno několik podmínek. Oba rodiče musí mít PP a musí splňovat podmínky pro zařazení do chovu a být oficiálně uznáni jako chovní. Ten, na koho se vrh zapisuje, musí mít registrovaný název chovatelské stanice. Další požadavky týkající se administrativních náležitostí určuje chovatelský klub plemene. jedná se např. o vystavování krycích listů, kontrolu vrhu, hlášení vrhu k zápisu plemenné knize atd. Ten, na jehož chovatelskou stanici se vrh zapisuje musí být členem příslušného chovatelského klubu nebo mít s klubem uzavřenou smlouvu o poskytnutí chovatelského servisu. Vladimíra Tichá
Cena psa a chovná stanice a PP (Autor: Krűgerová / vloženo 12.11.2019)
Dobrý den, prosím o zodpovězení dotazů: 1.Jaká je obvyklá v ČR cena malého knírače (tzv.pepřák) s průkazem původu (dále "PP")? 2.Kolik dní po narození se může štěně ( odebrat od matky) prodat? Resp.má mít již prořezané zoubky? 3.Musí mít majitel prodávajícího štěněte (chovná stanice)živnostenské oprávnění? 4.Z PP zřejmě zjistím, že i otec štěnéte je malý knírač? 5.Lze změnit jméno štěněte na PP,samozřejmě na sejné počáteční "písmeno daného vrhu" a jiné jméno než mají sourozenci štěňátka a pokud ano, co to obnáší, nap. do kdy a jen prodávající (chovná stanice)? Dékuji předem za brzkou odpověď.Postačila by i ústní na tlf.č.728 034 128 dr.Krűgerová

Dobrý den, pokusím se Vaše dotazy zodpovědět postupně. 1) Cena štěněte vychází z dohody mezi prodávajícím a nakupujícím a kynologické organizace nemají právo do této oblasti zasahovat. 2)Vyhláška č.21/13 Sb a Zápisní řád ČMKU říkají, že štěně lze odebrat od matky nejdříve ve věku 50 dnů. Celá řada klubů tento požadavek zpřísňuje. Při normálním vývoji by štěně mělo mít prořezané špičáky a řezáky. Záleží ale hodně na plemeni. U některých malých plemen se např. řezáky mohou proříznout o něco málo později. 3) Není povinností chovatele, aby měl živnostenské oprávnění. Záleží na tom kolik fen má a kolik vrhů odchovává a hlavně pak na názoru příslušného FU. Ty názory se leckdy značně liší. 4)Pokud by se v předcích štěněte objevilo jiné plemeno, nemůže být průkaz původu vůbec vystaven. Jméno štěněte v PP měnit nelze. Vladimíra Tichá
Poškození PP (Autor: Romana Čivrná / vloženo 10.11.2019)
Dobrý den, prosím o radu ohledně vystavení duplikátu popřípadě přepisu PP. Bohužel se nám při zapisování do PP stala nehoda s čajem, údaje jsou však čitelné, pouze některá razítka a podpisy rozpité. Chtěla bych se vás zeptat, jestli je možné požádat o nové PP a zda je možné do nich přepsat i výsledky zkoušek, výstav a dalších absolvovaných akcí. Pokud ano, máme si raději zažádat o přepis, či duplikát? Mnohokrát děkuji za odpověď. Zdraví Čivrná R.

Dobrý den, v uvedeném případě se jedná o přepis průkazu původu a uvést v něm je možné všechna získaná a doložená ocenění, tituly, výsledky zkoušek atd. Přepis dělá pracoviště plemenné knihy, které PP vystavilo. Vladimíra Tichá
Změna trvalého bydliště. (Autor: Jaroslav Banszel / vloženo 7.11.2019)
Dobrý den, komu poslat doklad o změně trvalého bydliště, pro změnu v systému DOG OFFICE.

Dobrý den, pokud máte registrovaný název CHS, je adresa trvalého bydliště vázaná na informace uvedené v registru CHS. Obraťte se na pí fairaislovou (fairaislova@cmku.cz), pomůže Vám vše dát do pořádku. Vladimíra Tichá
DogOffice (Autor: Jan / vloženo 6.11.2019)
Dobrý den, máme v DogOffice registrované tři fenky, sestry. U dvou je matka uvedena správně (dle pp) a u třetí je uvedena jakási fena zapsaná ještě v ČsHPK. Opravit to nelze, prý pouze s pracovníkem ČMKU. Na koho se tedy mám obrátit? Rovněž jsem nikde nenašel přesný návod jak do DogOffice zapsat spolumajitele psa. Děkuji Vám za odpověď.

Dobrý den, s žádostí o nápravu se obraťte na cmku@cmku.cz. Vladimíra Tichá
Pes roku 2019 (Autor: xx / vloženo 6.11.2019)
Dobrý den, prosím, jak správně vyplnit tabulku na Psa roku? Stačí zaškrtnout jednotlivé tituly u daných výstav, nebo se to musí udělat jinak? Je potřeba k přihlášce něco ještě doložit? A pokud mám psa aktuálně oholeneho ( dlouhosrstý plemeno), je možné ho případně nebrat na vyhlašování? Přeci jen by tam asi dobrou reklamu nedělal, když není v srsti.

Dobrý den, stačí vyplnit tabulku (zaškrtnout tituly) a poslat. Vše ověří příslušná pracovnice sama. Vůadimíra Tichá
Chov.stanice, pracovní certifikat, doplnění zkoušek do karty psa (Autor: KIRINA / vloženo 5.11.2019)
Dobrý den, mám hned několik dotazů :-) Žádost o přiznání jména chov.stanice mám zaslat na konkrétní jméno či oddělení? S potvrzením o vykonané zkoušce budu zasilat PP s žádostí o vystavení prac.certifikatu, opět bych ráda věděla kam konkrétně zaslat a s jakou dobou vyřízení mám počítat - kvůli vystavam a absenci PP. Dále bych ráda u svých psů do jejich karet nechala doplnit vykonané zkoušky, stačí zaslat originály potvrzení o vykonanu zkoušce? A opět komu zaslat. Děkuji

Dobrý den, žádost o registraci názvu CHS posíláte na adresu ČMKU, maškova 3,182 53 Praha 8.Bližší údaje není třeba uvádět. Pokud se týká pracovního certifikátu a doplnění zkoušek do karet chovných jedinců hodně záleží na tom, na kterém pracovišti plemenné knihy se dané plemeno zapisuje. Např. plemena lovecká se většinou zapisují na pracovišti č.3- ČMKJ, plemena pracovní na pracovišti č.2- ČKS. Pro některé typy výkonu vystavují certifikáty příslušné odborné komise nebo jiná organizace. Vše potřebné najdete v příslušné směrnici a jejích přílohách. V případě plemenné knihy č.1 -ČMKU obecně platí, že na administrativní úkony má 30 dní. Kolegyně se ale snaží vše vyřizovat rychleji a to zvláště když je upozorníte na to, že kvůli výstavám potřebujete PP rychle zpět. Certifikát pro třídu pracovní lze vystavit i v návštěvní dny na počkání.Pro doplnění výsledků výstav a zkoušek se příslušnému pracovišti posílá kopie PP + doklad o vykonané zkoušce či výstavním ocenění. Vladimíra Tichá
změna trvalého bydliště (Autor: Seidlová Růžena / vloženo 5.11.2019)
Prosím kde nahlásím změnu trvalého bydliště -registr chovatelských stanic -. Telefonicky na číslo......? Nebo osobně? Děkuji Seidlová R.

Dobrý den, správně byste měla poslat ČMKU zpět certifikát, kterým Vám byla registrace názvu CHS potvrzena a přiložit k tomu kopii občanského průkazu s novou adresou. Na kopii začerníte důvěrné informace. Telefonicky změnu hlásit nelze. Vladimíra Tichá
Nový dogoffice (Autor: Mgr. Jana Višňovská / vloženo 31.10.2019)
Dobrý den, obdržela jsem instrukce na obnovu hesla do nové aplikace Dog Office. I když jsem postupovala podle přiložené příručky a zadala (opakovaně!!) svoji e-mailovou adresu a zvolím odeslat, objeví se hláška "E-mail pro reset hesla odeslán", tak jsem ani po několikerém pokusu e-mail s odkazem pro reset hesla neobdržela. Nemohu se tedy přihlásit do nového aplikace. Vaše údajná podpora na support@dogoffice.cz mi odpověděla, že se mám podívat do hromadné pošty nebo spamu, což jsem samozřejmě ihned po odeslání učinila, avšak nikam mi nic nepřišlo. Skutečně mě nebaví to zkoušet každý den. Nechápu, proč měníte něco, co léta dobře funguje, za něco co nefunguje vůbec.

Dobrý den, pro řešení problémů je na stránkách dogoffice.cz zveřejněna adresa pro podporu těch, kteří se nemohou do systému přihlásit (support@dogoffice.cz). Dotazů je opravdu hodně a vyřizují se postupně. Vladimíra Tichá
Nový dogoffice (Autor: AK / vloženo 24.10.2019)
Po několika neúspěšných pokusech jsem se probojovala do aplikace a dle instrukcí přidala své psy. Ovšem místo papillona mám belgické ovčáky. Aplikace je špatně otestovaná, některé možnosti ze staré aplikace úplně chybí. Kdy bude aplikace plně funkční a bez těchto amatérských chyb??Programátoři měli pracovat před uvedením aplikace do veřejného prostoru a ne až poté, co se hodně lidí naštve, nemyslíte??

Dobrý den, pro řešení problémů je na stránkách dogoffice.cz zveřejněna adresa pro podporu těch, kteří se nemohou do systému přihlásit (support@dogoffice.cz).Ti, kteří již do systému vstoupili a jejich profil vykazuje problémy, mohou své potíže nahlásit pomocí rubriky na zpětnou vazbu (hlášení chyb) ve svém profilu. Vladimíra Tichá
Nový dogoffice (Autor: AK / vloženo 24.10.2019)
Po několika neúspěšných pokusech jsem se probojovala do aplikace a dle instrukcí přidala své psy. Ovšem místo papillona mám belgické ovčáky. Aplikace je špatně otestovaná, některé možnosti ze staré aplikace úplně chybí. Kdy bude aplikace plně funkční a bez těchto amatérských chyb??Programátoři měli pracovat před uvedením aplikace do veřejného prostoru a ne až poté, co se hodně lidí naštve, nemyslíte??

Dobrý den, pro řešení problémů je na stránkách dogoffice.cz zveřejněna adresa pro podporu těch, kteří se nemohou do systému přihlásit (support@dogoffice.cz).Ti, kteří již do systému vstoupili a jejich profil vykazuje problémy, mohou své potíže nahlásit pomocí rubriky na zpětnou vazbu (hlášení chyb) ve svém profilu. Vladimíra Tichá
Nový dogoffice (Autor: AK / vloženo 24.10.2019)
Po několika neúspěšných pokusech jsem se probojovala do aplikace a dle instrukcí přidala své psy. Ovšem místo papillona mám belgické ovčáky. Aplikace je špatně otestovaná, některé možnosti ze staré aplikace úplně chybí. Kdy bude aplikace plně funkční a bez těchto amatérských chyb??Programátoři měli pracovat před uvedením aplikace do veřejného prostoru a ne až poté, co se hodně lidí naštve, nemyslíte??

Dobrý den, pro řešení problémů je na stránkách dogoffice.cz zveřejněna adresa pro podporu těch, kteří se nemohou do systému přihlásit (support@dogoffice.cz).Ti, kteří již do systému vstoupili a jejich profil vykazuje problémy, mohou své potíže nahlásit pomocí rubriky na zpětnou vazbu (hlášení chyb) ve svém profilu. Vladimíra Tichá
Povinné čipování (Autor: Dana / vloženo 23.10.2019)
Dobrý den, bavili jsme se v práci ohledně povinného čipování psů. Mám dotaz, když mi vet psa očipuje, zaeviduje číslo do nějakého centrálního vet registru? Nebo mám psa čipovaného a číslo vím jen já protože ho má v pasu?

Dobrý den, zatím existuje v ČR víc registrů a situace ještě komplikuje to, že vlastní registry má celá řada měst a obcí. Záleží na tom, jaké čipy Váš veterinář bere a zda je na ně vázaná jím prováděná registrace. I pokud by Váš veterinář sám registraci v některé z databází nedělal, můžete to samozřejmě udělat sám. Počítat je třeba s tím, že se za to platí. Částky ale nejsou nijak vysoké a určitě se to vyplatí. Způsob případného přihlášení do databáze města nebo obce se řídí místní přihláškou. Vladimíra Tichá
Dogoffice (Autor: Poláková.K / vloženo 23.10.2019)
Dobrý den. Při pokusu o přihlášení na Dogoffice mám opakované hlášení že stránky jsou nezabezpečené.? Nevím jak postupovat v takovém případě. děkuji Poláková

Dobrý den, pro řešení problémů je na stránkách dogoffice.cz zveřejněna adresa pro podporu těch, kteří se nemohou do systému přihlásit (support@dogoffice.cz).Ti, kteří již do systému vstoupili a jejich profil vykazuje problémy, mohou své potíže nahlásit pomocí rubriky na zpětnou vazbu (hlášení chyb) ve svém profilu. Vladimíra Tichá
, (Autor: V.Mikulášková / vloženo 23.10.2019)
Dobrý den, došel mi od Vás meil ohledně přihlášení na nový dogoffice. Bohužel dle přidaného návodu mi to hlásí ze meil neexistuje. Prosím jak mám postupovat tedy dále. Děkuji

Dobrý den, pro řešení problémů je na stránkách dogoffice.cz zveřejněna adresa pro podporu těch, kteří se nemohou do systému přihlásit (support@dogoffice.cz).Ti, kteří již do systému vstoupili a jejich profil vykazuje problémy, mohou své potíže nahlásit pomocí rubriky na zpětnou vazbu (hlášení chyb) ve svém profilu. Vladimíra Tichá
import (Autor: xx / vloženo 23.10.2019)
Dobrý den, jen rychlý dotaz.Pokus mám importovného psa, a zadávám ho do nového dogoficu, tak musím zaškrtnout, že je cizinec? Nemá totiž za jménem chov.stanici. Děkuji, Kašpir

Dobrý den, pro řešení problémů je na stránkách dogoffice.cz zveřejněna adresa pro podporu těch, kteří se nemohou do systému přihlásit (support@dogoffice.cz).Ti, kteří již do systému vstoupili a jejich profil vykazuje problémy, mohou své potíže nahlásit pomocí rubriky na zpětnou vazbu (hlášení chyb) ve svém profilu. Vladimíra Tichá
novy system (Autor: Zuzana / vloženo 22.10.2019)
Dobry den, chtela bych se prosim zeptat, vcera jsem dle instrukci resetovala heslo, u jednoho uctu, chtela jsem si doplnit pozadovanou dorucovaci adresu na svem uctu, ale pri ulozeni mi to pise, ze zadane telefonni cislo uz v seznamu existuje a zmeny mi (telefonni cislo tam jiz vlozene bylo spolu s adresou trvalou..), dale kdyz jsem se snazila pridat sve psy, tak u jednoho mi pise, ze nebyl nalezen, u druheho, ze pes uz majitele ma a treti se mi podarilo vlozit, ale v policku “muj pes” je uvedeno ne. Mam delat neco jinak nebo je to systemem ? Dekuji za odpoved. Z. Vybiralova

Dobrý den, pro řešení problémů je na stránkách dogoffice.cz zveřejněna adresa pro podporu těch, kteří se nemohou do systému přihlásit (support@dogoffice.cz).Ti, kteří již do systému vstoupili a jejich profil vykazuje problémy, mohou své potíže nahlásit pomocí rubriky na zpětnou vazbu (hlášení chyb) ve svém profilu. Vladimíra Tichá
Dog Office - registrace psů (Autor: Ilona Kupčíková / vloženo 22.10.2019)
Po přihlášení do nové verze Dog office jsem musela některé své psy znovu zaregistrovat. V jednom případě to nebylo možné provést, jelikož dialogové okno hlásilo, že fena má jiného majitele. Od začátku jsem majitelka chovatelka pouze já a ve staré verzi byla fena na mé jméno zaregistrována bez problémů.

Dobrý den, pro řešení problémů je na stránkách dogoffice.cz zveřejněna adresa pro podporu těch, kteří se nemohou do systému přihlásit (support@dogoffice.cz).Ti, kteří již do systému vstoupili a jejich profil vykazuje problémy, mohou své potíže nahlásit pomocí rubriky na zpětnou vazbu (hlášení chyb) ve svém profilu. Vladimíra Tichá
Dog Office - registrace psů (Autor: Ilona Kupčíková / vloženo 22.10.2019)
Po přihlášení do nové verze Dog office jsem musela některé své psy znovu zaregistrovat. V jednom případě to nebylo možné provést, jelikož dialogové okno hlásilo, že fena má jiného majitele. Od začátku jsem majitelka chovatelka pouze já a ve staré verzi byla fena na mé jméno zaregistrována bez problémů.

Dobrý den, pro řešení problémů je na stránkách dogoffice.cz zveřejněna adresa pro podporu těch, kteří se nemohou do systému přihlásit (support@dogoffice.cz).Ti, kteří již do systému vstoupili a jejich profil vykazuje problémy, mohou své potíže nahlásit pomocí rubriky na zpětnou vazbu (hlášení chyb) ve svém profilu. Vladimíra Tichá
Info (Autor: Světlana / vloženo 22.10.2019)
Moc prosím jak zadat psa z databáze ? Dávam tam číslo člp/j/82894/12 jak to píši i jinde a mají to i tak v rodokmenu … Galia dagi Dog a píše mi to pes nenalezen tak nevím....

Dobrý den, pro řešení problémů je na stránkách dogoffice.cz zveřejněna adresa pro podporu těch, kteří se nemohou do systému přihlásit (support@dogoffice.cz).Ti, kteří již do systému vstoupili a jejich profil vykazuje problémy, mohou své potíže nahlásit pomocí rubriky na zpětnou vazbu (hlášení chyb) ve svém profilu. Vladimíra Tichá
Dog Office - registrace psů (Autor: Ilona Kupčíková / vloženo 22.10.2019)
Po přihlášení do nové verze Dog office jsem musela některé své psy znovu zaregistrovat. V jednom případě to nebylo možné provést, jelikož dialogové okno hlásilo, že fena má jiného majitele. Od začátku jsem majitelka chovatelka pouze já a ve staré verzi byla fena na mé jméno zaregistrována bez problémů.

Dobrý den, pro řešení problémů je na stránkách dogoffice.cz zveřejněna adresa pro podporu těch, kteří se nemohou do systému přihlásit (support@dogoffice.cz).Ti, kteří již do systému vstoupili a jejich profil vykazuje problémy, mohou své potíže nahlásit pomocí rubriky na zpětnou vazbu (hlášení chyb) ve svém profilu. Vladimíra Tichá
Dog Office - registrace psů (Autor: Ilona Kupčíková / vloženo 22.10.2019)
Po přihlášení do nové verze Dog office jsem musela některé své psy znovu zaregistrovat. V jednom případě to nebylo možné provést, jelikož dialogové okno hlásilo, že fena má jiného majitele. Od začátku jsem majitelka chovatelka pouze já a ve staré verzi byla fena na mé jméno zaregistrována bez problémů.

Dobrý den, pro ty, kdo mají potíže je na stránkách dogoffice.cz je zveřejněna adresa pro podporu těch, kteří se nemohou do systému přihlásit (support@dogoffice.cz).Ti, kteří již do systému vstoupili a jejich profil vykazuje problémy, mohou své potíže nahlásit pomocí rubriky na zpětnou vazbu (hlášení chyb) ve svém profilu. Vladimíra Tichá
Čipování. (Autor: Daniela Čápová / vloženo 22.10.2019)
Dobrý den. Mám jednoho starého pejska kterému bude 17. let.Pes je už slepý, hluchý a špatně chodí. Chodí jen na postroji pro špatně chodící psy.Připadá mi povinnost očipovat takto starého psa postavená na hlavu a myslím si že by měla být pro tak staré a nemohoucí psy udělena vyjímka. Pejska mám ráda a určitě ho kvůli čipování nedám utratit a budu se dál o něj pečlivě starat.

Dobrý den, Váš návrh je pochopitelný, bohužel při schvalování zákonné úpravy podobné připomínky nebyly brány v úvahu. Lze jen doufat, že ti, kdo jsou oprávněni provádět kontroly budou mít rozum a soustředí se na ty, kvůli kterým byl požadavek na čipování přijat. Vladimíra Tichá
Dogoffice (Autor: Novoveská / vloženo 21.10.2019)
Dobrý den, přišel mě email oznámením a návodem pro reset hesla a přihlášení do nové verze dogoffice. Když kliknu na odkaz uvedený v emailu a pak vyplním email pro odeslání resetu, tak nic nepřijde :o((( už asi 10x vyzkoušeno

Dobrý den, na problémech s dogoffice se s programátory pracuje. Další informace budou zveřejněny na webu ČMKU. Vladimíra Tichá
nový systém (Autor: Irena Nováková / vloženo 21.10.2019)
Dobrý den, tak jsem se probojovala do nového systému vč. zapsání psů na NV Brno, zaplatila převodem, nahrála doklad( napsalo mi doklad nahrán)a stále mám výstavu neuhrazenou.... co s tím

Dobrý den, na problémech s dogoffice se s programátory pracuje. Další informace budou zveřejněny na webu ČMKU. Vladimíra Tichá
Nový dogoffice (Autor: Andrea / vloženo 20.10.2019)
Dobrý den, přišel mi e-mail, že si v novém dogoffice.cz mám přes zapomenuté heslo obnovit účet. Když zadám e-mail, napíše mi to, že byl odeslán, ale v mailu (ani ve spamu) žádný e-mail není. Co mám v tomto případě dělat? Děkuji za radu. Andrea

Dobrý den, na problémech s dogoffice se s programátory pracuje. Další informace budou zveřejněny na webu ČMKU. Vladimíra Tichá
Průkaz původu - změna (Autor: Jana / vloženo 20.10.2019)
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak postupovat v případě změny bydliště či příjmení majitele a jak toto ideálně a správně označit v PP v kolonce Majitel - zapsat jako nový řádek a původní škrtnout nebo prelepit? a jak moc je důležité a nutné aby byly informace v této kolonce aktuální? Tím pádem to třeba nechat být a neměnit? Děkuji

Dobrý den, stačí změnu vepsat do nového řádku. Informace o majiteli by určitě měly být aktuální. Dokonce se PP, kde majitel není uvedený považuje za neplatný. Vladimíra Tichá
Zápisy do pp (Autor: xx / vloženo 13.10.2019)
Dobrý den, dělá ČMKU i zápisy do pp zdravotních výsledků? Jde mi o genetické testy

Dobrý den, to, kdo zapisuje do PP výsledky vyšetření na dědičně podmíněné choroby daného jedince řeší předpisy příslušného chovatelského klubu a obsah smlouvy mezi klubem a plemennou knihou. Někde to zapisují kluby, někde plemenná kniha. U potomků výsledky vyšetření zapisuje plemenná kniha při vystavování PP. Vladimíra Tichá
Dogoffice (Autor: xx / vloženo 7.10.2019)
Dobrý den, můžete mi prosím sdělit, kdy bude funkční dogoffice? Potřebuji si stáhnout vstupní list na výstavu, která je o víkendu v Budějovicích, a samozřejmě nic nefunguje. Při přihlášení do starého dogofficu mě to při pokusu o stažení vstupáku zase hodí na ten nový, který je nefunkční, nelze se do něj přihlásit, vyresetovat heslo, prostě nic. Děkuji za odpověď.

Dobrý den, včera byly znovu odeslány vstupní listy na MVP Č.Budějovice a to i se všemi přihlašovacími údaji.Na opravě dogoffice se pracuje. Vladimíra Tichá
dogoffice (Autor: S. Kudiovský / vloženo 7.10.2019)
Dobrý den, pokouším se o registraci do nového dogoffice, původní verzi 2019 se mi nedaří najít a k nové verzi mi nedošel aktivační kód (zkoušel jsem doručení mailem i sms). děkuji za radu. SK

Dobrý den, otevřete si dogoffice, sjed´te až úplně dolů a najdete tam tlačítko 2019. Přes něj se dostanete do stávající verze. Až bude plně funkční nová verze, obdržíte nové přihlašovací údaje včetně návodu. Vladimíra Tichá
pedigrees (Autor: John van der Heiden / vloženo 2.10.2019)
Hello, Can I online look in your database for information about CMKU pedigrees ?

Hello, No, this option is not yet available.
ceník (Autor: clarisa / vloženo 2.10.2019)
Dobrý den, trochu jsem si prohlédla nový ceník a není mi jasné proč Veteran šampion a Šampion práce je jen pro ČR? Znamená to, že jej nemohou získat psi zahraničních majitelů? Děkuji předem za vysvětlení

Dobrý den, u příslušné položky je vždy jmenovitě uvedeno, zda platí pouze pro ČR nebo přesněji zda se jedná o službu poskytovanou majitelům psů a chovatelům se zákonným bydlištěm v ČR. Jako příklad dobře poslouží registrace chovatelské stanice nebo zápis do pomocného registru. U titulů Veteran šampion a Šampion práce nic takového uvedeno není a samozřejmě oba tituly mohou získat i zahraniční psi. Vladimíra Tichá
junior handling (Autor: anna / vloženo 29.9.2019)
dobrý den , chtěla bych se zeptat zda může dcera na junior handling s ostříhaným pejskem coton de tulear ?

Dobrý den, při JH se nehodnotí kvalita psa, ale schopnost mladého vystavovatele jej předvést. Pes ale musí mít PP a v případě dvoudenních výstav se musí jednat o plemeno vystavované ve stejný den. S ostříhaným cotonkem dcera startovat může. Vladimíra Tichá
Onemocnění psů v Norsku (Autor: H.M. / vloženo 25.9.2019)
Co je na tom pravdy,že toto nebezpečné onemocnění se již vyskytlo,také v Německu? Včera mi to bylo řečeno jedním chovatelem.Spíše bych se přikláněla k tomu,že to není náhodně,ale plánované vypustění nějakého viru do ovzduší na který reagují psy.My všichni jsme pokusnými králíky.Neustále se něco na lidech zkouší aniž by ti o tom věděli.Včera v TV například světlo na studentech gymnázia.Ovšem nejdříve se to zkoušelo na pacientech v nemocnicích,kteří o tom vůbec nevěděli,že jsou součástí nějakého pokusu na nich.Tudíž bych se nedivila ani v toto případě,že se jedná o nějaký pokud nějakých šílenců,kteří vytvořili biolog.zbraň a zkouší ,co to udělá třeba se psy a za jak dlouho se to rozšíří do dalších částí světa.Myslím,že to není vůbec náhoda.

Dobrý den, oficiální informace o tom, že by se onemocnění vyskytlo i v Německu, zatím ČMKU nemá. Onemocnění norských psů se věnuje i Státní veterinární správa ČR. Na webu (www.svscr.cz) uvádějí že: "V současné době nic nenasvědčuje tomu, že by čeští chovatelé měli mít vážné obavy. V případě, že by Váš pes vykazoval známky onemocnění zažívacího traktu po návštěvě Norska, doporučuje SVS okamžitě navštívit soukromého veterinárního lékař a předat mu výše uvedenou informaci. Případnou cestu se psem do Norska doporučujeme v současné době zvážit". Vladimíra Tichá
Úhyn psů v Norsku (Autor: Petra / vloženo 25.9.2019)
To co se děje v Norsku bedlivě sleduji, obávám se, že onemocnění v Německu je jen drbem ze sociálních sítí. Ovšem, že toto onemocnění není samo sebou a jedná se o nějakou úmyslnou akci kohosi, tak s tím bych souhlasila. Asi bych nespouštěla žádnou paniku, své psy miluji a bojím se o ně, ale své plánované výstavy v ČR, na Slovensku a v Rakousku uskutečním. Moc prosím všechny chovatele a vystavovatele, aby zachovali klid, panika je možná cílem, ale není na místě. Vyčkejme a uvidíme jak se situace vyvine.

Rozumný názor. Vladimíra Tichá
xx (Autor: xx / vloženo 22.9.2019)
Dobrý den, kdy prosím bude spuštěno přihlašování do soutěže Pes roku?

Dobrý den, přihlašování do soutěže PES ROKU bude otevřeno po poslední MVP v ČR. I tam mohou psi uspět a zíkat nějaké body. Vladimíra Tichá
Úhyn psů v Norsku (Autor: Petra / vloženo 17.9.2019)
Jen bych chtěla doplnit, koho zajímají auktuální informace, stále jsou aktualizovány norské stránky:https://www.nkk.no Za použití překladače se nějaké to info dá získat.Velkou zajímavostí je, že nakažení psi žijící ve velké smečce či chovu NENAKAZILI OSTATNÍ PSY Z CHOVU. Vždy je nakažen jen jeden pes z celé smečky. Tak držme norským pejskům palečky.

Dobrý den, ano, máte pravdu.Informace na Norsk Kennel Klubu ČMKU sleduje. Také jsme ověřovali, co je zač bakterie Providencia alcalifaciens, která je zatím uváděna jako možný původce onemocnění. Vladimíra Tichá
Úhyn psů v Norsku (Autor: Petra / vloženo 16.9.2019)
Dobrý večer paní Tichá, právě jsem si přečetla oznámení na stránkách skj.sk o úhynu psů v Norsku. Prosím bylo by možné informovat na těchto stránkách o této situaci. Dost mě to vyděsilo. Předem děkuji.

Dobrý večer, ano, informaci jsem dnes večer na web ČMKU dala s doporučením, aby se naši majitelé psů Norsku vyhýbali. Příští týden zasedá P ČMKU, uvidí se, jaké budou nové informace a zda případně bude na kynologické akce zakázán vstup psů z Norska. Vladimíra Tichá
Krysařik (Autor: Mirka / vloženo 8.9.2019)
Chci se zeptat,za kolik se cca prodava krysarik,aby cena nebyla podezřelá(množirny).dekuji

Dobrý den, s dotazem byste se měla obrátit na chovatelský klub, ale ani oni nemusí znát odpověď. Ceny nejsou v rámci ČMKU stanoveny, vycházejí z dohody mezi chovatelem a nabyvatelem štěněte. To, že se nedjdá o množírnu Vám mohou napovědět jiné věci než cena. Např. zda má štěně průkaz původu, zda se chovatel může prokázat dokladem o chovnosti matky, zda je ochoten Vám ukázat svůj chov, matku štěňat a případně sourozence. Chovatelský klub Vám také řekne, zda má chovatele evidovaného a zda na spojení vystavil krycí list. Vladimíra Tichá
Pes v P registru (Autor: Růžena / vloženo 20.8.2019)
Dobrý den, chci se zeptat zda pes/fena zapsání v P registru ČMKU a jejich narození potomci se mohou účastnit mezinárodních vystav, děkuji.

Dobrý den, mezinárodních výstav se zúčastnit mohou. Pokud by jim ale byl navržen CACIB nebo r.CACIB, nebude toto čekatelství ze strany FCI potvrzeno. Vladimíra Tichá
Zkoušky ZOP nebo HB (Autor: xx / vloženo 31.7.2019)
Dobrý den. Je nutné při skládání zkoušky ZOP nebo HB, abych byla členem nějakého kynologického klubu nebo stačí být členem klub chovatelů určitého plemene? Děkuji

Dobrý den, stačí, abyste byla nějakým způsobem zastřešena ČMKU, tedy i např. členství v chovatelském klubu. Členství ale musíte doložit. Vladimíra Tichá
IHR.eV (Autor: Josef Pinkava / vloženo 15.7.2019)
Dobrý den, koupil jsem si psa dle inzerátu s PP. Nyní jsem zjistil, že se jedná o PP vystavený IHR.eV. Nevíte jestli mám jistou, že pes je čistokrevný ? Nebo jsem si jenom připlatil za pejska bez PP. Rád ho mám stejně, ale pro zajimavost. Děkuji

Dobrý den, IHR.eV je organizace, která stojí mimo FCI. Odpověď na otázku, zda garantují pravost údajů uvedených v jejich PP, byste se měl ptát přímo u nich. Vladimíra Tichá